Activitat

Una experiència educativa complementària a l’escola per a descobrir, investigar, reflexionar i aprendre

Museu Internacional dels Titelles de Catalunya. Teia Moner

 

 

Què descobrirem

Un espai per al descobriment i el coneixement col·lectiu. Un museu on t'oferim un tracte exclusiu i personalitzat pensant en tu. MIT, Museu Internacional del Titella a Catalunya, és el primer museu al nostre territori que dona a conèixer l’art del titella des de les formes tradicionals fins a les contemporànies mostrant el seu potencial patrimonial, artístic, educatiu i terapèutic. Un centre de referència per a professionals dels titelles i la salut, i un espai lúdic i d’aprenentatge per a escoles i famílies, on s’ofereix un tracte exclusiu i personalitzat.

Com ho farem

Un dia per passar-ho bé i aprendre
Us acompanyarem en un recorregut per les sales del museu on veureu titelles del món, antics i actuals, i les seves tècniques de manipulació. Us explicarem les històries que s’amaguen darrera d’aquests petits personatges amb anècdotes dels titellaires que els hi han donat vida. Gaudireu d’un espectacle on la màgia i els titelles van de la mà, seguidament obrirem unes caixes misterioses on uns titelles us esperen perquè els manipuleu i jugueu amb ells, després farem de guies en la construcció del vostre titella i us l’emportareu a casa. Totes aquestes experiències meravelloses passen en una masia del S.XIV totalment reformada i envoltada de natura.
En aquest enllaç podeu veure un vídeo amb el recorregut per les diferents activitats que els alumnes i educadors dels centres poden gaudir en una visita al museu:
https://youtu.be/N5llRm3F3MU


Materials educatius

Material per construir un titella.

Cost

12€ per alumne

Descomptes

Durada

1:30h

Número màxim d'assistents

Més de 60

Es pot fer al centre docent?

Si

Virtual

Text per defecte Virtual SI, però no hi ha text

Transport

Autobús, Aparcament autocars, cotxe particular.

Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?

Si. Un gran pati interior per fer activitats a l'aire lliure i un parc natural al voltant del Museu.

Primaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit de coneixement del medi

Medi natural
Medi social
 Món actual
 Món actual
 Salut i equilibri personal
 Salut i equilibri personal
 Tecnologia i vida quotidiana
 Tecnologia i vida quotidiana
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Educació física
 Hàbits saludables
 Expressió i comunicació corporal
 Joc motor i temps de lleure

Especifica les competències que es treballen
Comunicar vivències, emocions i idees utilitzant els recursos expressius del propi cos

Àmbit artístic

 Percepció, comprensió i valoració
 Interpretació i producció
 Imaginació i creativitat

Especifica les competències que es treballen
Mostrar hàbits de percepció conscient de la realitat visual i sonora de l’entorn natural i cultural.
Utilitzar elements bàsics dels llenguatges visual, corporal i musical i estratègies per comprendre i apreciar les produccions artístiques.
Comprendre i valorar elements significatius del patrimoni artístic proper, de Catalunya i d’arreu.
Emprar els elements i recursos bàsics del llenguatge escènic per expressar-se, interpretar i comunicar-se.

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Hàbits, civisme i identitat digital.

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació en valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió social

Especifica les competències que es treballen
Aplicar el diàleg com a eina d’entesa i participació en les relacions entre les persones. Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen. Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes.

Àmbit d'aprendre per aprendre

 Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
 Aprenentatge individual
 Aprenentatge en grup
 Actitud positiva envers l’aprenentatge

Especifica les competències que es treballen
Ser conscient del que se sap i del que cal aprendre. Utilitzar la interacció i les tècniques d’aprenentatge en grup. Adquirir el gust per aprendre i continuar aprenent. Organitzar el propi procés d’aprenentatge i aplicar-hi les tècniques adients.

Secundaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe

Especifica les competències que es treballen
Implicar-se activament i reflexiva en interaccions orals amb una actitud dialogant i d'escolta.

Àmbit cientificotecnològic

Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Medi ambient
 Medi ambient
 Medi ambient
 Salut
 Salut
 Salut

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital

Especifica les competències que es treballen

Àmbit social

 Dimensió històrica
 Dimensió geogràfica
 Dimensió cultural i artística
 Dimensió ciutadana

Especifica les competències que es treballen
Valorar el patrimoni cultural. Valorar les expressions culturals pròpies.

Àmbit d'educació física

 Activitat física saludable
 Esport
 Activitat física i temps de lleure
 Expressió i comunicació corporal

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció i escolta
 Expressió, interpretació i creació
 Societat i cultura

Especifica les competències que es treballen
Experimentar i/o improvisar amb instruments i tècniques dels llenguatges artístics.Gaudir de les experiències i creacions artístiques com a font d'enriquiment personal i social.Valorar amb respecte i sentit crític les produccions artístiques en els seus contextos i funcions.

Àmbit cultura i valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió sociocultural

Especifica les competències que es treballen
Copsar les dimensions ètiques de les obres artístiques.

Àmbit personal i social

 Autoconeixement
 Aprendre per aprendre
 Participació

Especifica les competències que es treballen
Participar a l’aula, al centre i a l’entorn de manera reflexiva i responsable.

Batxillerat

Competències bàsiques

 Comunicativa
 En la gestió i el tractament de la informació
 Digital
 En recerca
 Personal i interpersonal
 En el coneixement i la interacció amb el món

Especifica les competències que es treballen
Artístiques.

Infantil

Quines són les capacitats que es treballen amb aquesta activitat?

Coneixement del cos, moviment. Autonomia. Pensar, crear, explicar...Expressió. Observació, exploració, interès. Conviure en la diversitat. Autonomia personal i relació social.

Especifica si es treballen Objectius de Desenvolupament Sostenible i en cas afirmatiu quins són

- Fer la infraestructura museística amb materials sostenibles i naturals.
- Realitzar activitats amb entitats culturals i artistes del poble de Palau-solità i Plegamans.
- Donar material reciclat perquè els nens i nenes construeixin el titella.
- Il·luminar amb les bombetes de baix consum.

Primaria

Especifica si es treballen Objectius de Desenvolupament Sostenible i en cas afirmatiu quins són

Activitat educativa inclusiva, equitativa i de qualitat.

Secundaria

Especifica si es treballen Objectius de Desenvolupament Sostenible i en cas afirmatiu quins són

Activitat educativa inclusiva, equitativa i de qualitat.

Altres formacions

Nom de la formació

Cicles Formatius: TEI, Educadors socio-culturals. Mòduls d'Educació Infantil

Especifica si es treballen Objectius de Desenvolupament Sostenible i en cas afirmatiu quins són

Activitat educativa inclusiva, equitativa i de qualitat.

ETAPA ESCOLAR I CURSOS

Tot infantil
Tot primaria
Tot secundaria
Batxillerat
  • Modalitat d'Arts
Tot altres formacions

DOCUMENTS

ACCESSIBILITAT

COMENTARIS

LES MEVES ÚLTIMES RESERVES

Image

Contacte

Consell Comarcal del Vallès Occidental

Carretera N-150, Km 15
08227 - Terrassa

Més informació

Search