Museu de la pagesia - Castellbisbal
El món dels conreus i del vi a Castellbisbal
Què descobrirem
La visita al Museu de la Pagesia ens permetrà conèixer els diferents conreus i els productes que se'n deriven: l'olivera i l'oli, el cereal i la farina, els horts i els fruiters, i la vinya i el vi.
Mentre que la visita a les barraques de vinya que antigament utilitzaven els pagesos ens permetrà imaginar-nos com era el territori abans de la industrialització, ple de vinyes i d'estructures associades amb aquest conreu.
Mentre que la visita a les barraques de vinya que antigament utilitzaven els pagesos ens permetrà imaginar-nos com era el territori abans de la industrialització, ple de vinyes i d'estructures associades amb aquest conreu.
Com ho farem
Mitjançant una visita combinada que es pot realitzar en un únic dia (matí i tarda) o bé en dos matins.
Visitant l'exposició permanent del Museu on es pot observar la llarga tradició agrícola al municipi, des del punt de vista social fins als treballs del camp. El temps de durada és d'1 hora.
Un cop realitzada la visita, sortida a peu des del Museu de la Pagesia fins al Turó de la Gatxarella on veurem diferents barraques de vinya antigament utilitzades pels pagesos.
Recorregut a peu de 5,6 kilòmetres, la majoria pel turó. El temps de durada és de 4 hores.
Visitant l'exposició permanent del Museu on es pot observar la llarga tradició agrícola al municipi, des del punt de vista social fins als treballs del camp. El temps de durada és d'1 hora.
Un cop realitzada la visita, sortida a peu des del Museu de la Pagesia fins al Turó de la Gatxarella on veurem diferents barraques de vinya antigament utilitzades pels pagesos.
Recorregut a peu de 5,6 kilòmetres, la majoria pel turó. El temps de durada és de 4 hores.
Materials educatius
No
Cost
Activitat gratuïta
Descomptes
Activitat gratuïta
Durada
Tot el dia
Número màxim d'assistents
30
Es pot fer al centre docent?
No
Virtual
Presencial
Transport
Per l'aparcament d'autocars parlar prèviament amb el personal del Museu.
Per a les barraques de vinya, el lloc d'inici i final de la ruta és diferent.
Per a les barraques de vinya, el lloc d'inici i final de la ruta és diferent.
Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?
Barraques de vinya: diferents punt als camins de l'itinerari / Museu de la Pagesia: Parc de l'ermita, Parc Folch i Torres.
Primaria
Àmbit lingüístic
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
Comunicació oral
Comunicació oral
Comunicació oral
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Expressió escrita
Expressió escrita
Expressió escrita
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit de coneixement del medi
Medi natural
Medi social
Món actual
Món actual
Salut i equilibri personal
Salut i equilibri personal
Tecnologia i vida quotidiana
Tecnologia i vida quotidiana
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit matemàtic
Resolució de problemes
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació física
Educació física
Hàbits saludables
Expressió i comunicació corporal
Joc motor i temps de lleure
Hàbits saludables
Expressió i comunicació corporal
Joc motor i temps de lleure
Especifica les competències que es treballen
Àmbit artístic
Percepció, comprensió i valoració
Interpretació i producció
Imaginació i creativitat
Interpretació i producció
Imaginació i creativitat
Especifica les competències que es treballen
Àmbit digital
Instruments i aplicacions
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Hàbits, civisme i identitat digital.
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Hàbits, civisme i identitat digital.
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació en valors
Dimensió personal
Dimensió interpersonal
Dimensió social
Dimensió interpersonal
Dimensió social
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'aprendre per aprendre
Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
Aprenentatge individual
Aprenentatge en grup
Actitud positiva envers l’aprenentatge
Aprenentatge individual
Aprenentatge en grup
Actitud positiva envers l’aprenentatge
Especifica les competències que es treballen
Secundaria
Àmbit lingüístic
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
Comunicació oral
Comunicació oral
Comunicació oral
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Expressió escrita
Expressió escrita
Expressió escrita
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Especifica les competències que es treballen
Àmbit cientificotecnològic
Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Medi ambient
Medi ambient
Medi ambient
Salut
Salut
Salut
Especifica les competències que es treballen
Àmbit matemàtic
Resolució de problemes
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Especifica les competències que es treballen
Àmbit digital
Instruments i aplicacions
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Especifica les competències que es treballen
Àmbit social
Dimensió històrica
Dimensió geogràfica
Dimensió cultural i artística
Dimensió ciutadana
Dimensió geogràfica
Dimensió cultural i artística
Dimensió ciutadana
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació física
Activitat física saludable
Esport
Activitat física i temps de lleure
Expressió i comunicació corporal
Esport
Activitat física i temps de lleure
Expressió i comunicació corporal
Especifica les competències que es treballen
Àmbit artístic
Percepció i escolta
Expressió, interpretació i creació
Societat i cultura
Expressió, interpretació i creació
Societat i cultura
Especifica les competències que es treballen
Àmbit cultura i valors
Dimensió personal
Dimensió interpersonal
Dimensió sociocultural
Dimensió interpersonal
Dimensió sociocultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit personal i social
Autoconeixement
Aprendre per aprendre
Participació
Aprendre per aprendre
Participació
Especifica les competències que es treballen
Batxillerat
Competències bàsiques
Comunicativa
En la gestió i el tractament de la informació
Digital
En recerca
Personal i interpersonal
En el coneixement i la interacció amb el món
En la gestió i el tractament de la informació
Digital
En recerca
Personal i interpersonal
En el coneixement i la interacció amb el món
Especifica les competències que es treballen
No hi ha competències a mostrar
ETAPA ESCOLAR I CURSOS
Primaria
- 3r (8-9 anys)
- 4t (9-10 anys)
- 5è (10-11 anys)
- 6è (11-12 anys)