Activitat

Una experiència educativa complementària a l’escola per a descobrir, investigar, reflexionar i aprendre

TALLER “VA DE RETRATS” (INFANTIL)

 

 

Què descobrirem

L’activitat es desenvolupa en dues parts:

- Visita dinamitzada al fons exposat a la Casa Alegre de Sagrera per introduir els conceptes de línia, forma, color i tècnica artística.
- En la part pràctica, els infants dividits en grups faran retrats de mig cos sobre plafons rígids, utilitzant diferents elements.

Aquesta activitat es pot adaptar a les necessitats del grup educatiu segons els projectes o itineraris d’aprenentatge que estiguin treballant.

Com ho farem

Taller guiat.

Podeu consultar la fitxa descriptiva a: https://www.terrassa.cat/documents/12006/45421033/21-22_43_MdT_va_retrats_infantil.pdf/92fe721d-dc30-48e0-97ed-a2e9415ae9dd

Materials educatius

- Cavallet i quadre amb les peces que componen un retrats

L’alumnat ha de portar bata o roba que es pugui embrutar

Cost

95 EUR/grup + entrada

Descomptes

Durada

1:30h

Número màxim d'assistents

30

Es pot fer al centre docent?

No

Virtual

Presencial

Transport

En cotxe:
Per l'autopista C-58 (Barcelona/Meridiana - Terrassa) o l'autopista C-32 (peatge, Terrassa - Barcelona pels túnels de Vallvidrera o Manresa - Terrassa). Us recomanem agafar la sortida Terrassa Centre i arribar al centre històric.

Aparcament:
Al Portal de Sant Roc, a la Plaça Vella, al Raval de Montserrat, al Vapor Ventalló i al Passeig Comte d'Ègara.

En tren:
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya - FGC (Línia S1-Terrassa). Estació Terrassa Rambla
Rodalies RENFE (Línia R4). Estació Terrassa

En autobús urbà TMESA:
L1, L2, L4, L5, L6, L8, L9, L12 (Mercat) i L1 (Plaça Didó)

Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?

Plaça Vella

Primaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit de coneixement del medi

Medi natural
Medi social
 Món actual
 Món actual
 Salut i equilibri personal
 Salut i equilibri personal
 Tecnologia i vida quotidiana
 Tecnologia i vida quotidiana
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Educació física
 Hàbits saludables
 Expressió i comunicació corporal
 Joc motor i temps de lleure

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció, comprensió i valoració
 Interpretació i producció
 Imaginació i creativitat

Especifica les competències que es treballen

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Hàbits, civisme i identitat digital.

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació en valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió social

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'aprendre per aprendre

 Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
 Aprenentatge individual
 Aprenentatge en grup
 Actitud positiva envers l’aprenentatge

Especifica les competències que es treballen

Secundaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe

Especifica les competències que es treballen

Àmbit cientificotecnològic

Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Medi ambient
 Medi ambient
 Medi ambient
 Salut
 Salut
 Salut

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital

Especifica les competències que es treballen

Àmbit social

 Dimensió històrica
 Dimensió geogràfica
 Dimensió cultural i artística
 Dimensió ciutadana

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Activitat física saludable
 Esport
 Activitat física i temps de lleure
 Expressió i comunicació corporal

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció i escolta
 Expressió, interpretació i creació
 Societat i cultura

Especifica les competències que es treballen

Àmbit cultura i valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió sociocultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit personal i social

 Autoconeixement
 Aprendre per aprendre
 Participació

Especifica les competències que es treballen

Batxillerat

Competències bàsiques

 Comunicativa
 En la gestió i el tractament de la informació
 Digital
 En recerca
 Personal i interpersonal
 En el coneixement i la interacció amb el món

Especifica les competències que es treballen

Infantil

Quines són les capacitats que es treballen amb aquesta activitat?

Coneixement de l’entorn
Autoestima
Autonomia
Pensar, crear, explicar...
Expressió
Observació, exploració, interès
Consciència d’ésser, iniciativa, autoprotecció
Conviure en la diversitat
Autonomia personal i relació social

ETAPA ESCOLAR I CURSOS

Infantil
  • 2n cicle - parvulari (3-6 anys)

DOCUMENTS

ACCESSIBILITAT

COMENTARIS

LES MEVES ÚLTIMES RESERVES

Image

Contacte

Consell Comarcal del Vallès Occidental

Carretera N-150, Km 15
08227 - Terrassa

Més informació

Search